Carrière

Meer dan 30 jaar ervaring in automotive in verschillende sales- en marketing functies. Gaande van hunter tot het leiden van multiple skilled sales & marketing teams. Internationale ervaring vanuit België met een passage in Parijs. Start-up ervaring en zeer uitgebreid netwerk in de Belgische en internationale automobiel-, transport- en leasing wereld.

      Krantensector 📰

      Mijn professionele carrière ben ik begonnen in de krantensector, als productmanager bij Jobwijzer (HLN) heb ik leren hardsellen.

      Leasing sector 

      Na deze ervaring ben ik in de leasingsector beland waar waar ik van jonge hunter doorgegroeid ben naar sales & marketing director functies. Zo stond ik mee aan de wieg van Arval (BNP Paribas Group - 9 jaar - Sales & Marketing Director) in de Benelux en van Alphabet (BMW Group - 8 jaar - Head Of Business Line) in België.

      Auto en Transport sector 🚗🚚

      Na deze interessante periode was het echter tijd voor het echte werk, de auto sector.

      • 4 jaar VW (D'Ieteren Import - Head of Business Sales), waar ik vooral het netwerk ondersteunde en de contacten onderhield met de fabriek in Wolfsburg,
      • 2 jaar Kia Belux (Sales Director) in Brussel, verantwoordelijk voor retail, fleet, order&delivery, sales admin, reporting,
      • 5 1/2 jaar Toyota/Lexus Belux (Head of Business Sales), het grootste automerk ter wereld en in volle transitie van autoconstructeur naar mobiliteitsprovide. In 2021 uitgeroepen tot Fleet Manager Of The Year (FMOTY). Deze verkiezing benoemt de fleet manager die het meest heeft betekend voor de sector en gaat uit van het magazine FLEET. Een magazine van en voor fleet professionals,
      • Vandaag werk ik als Sales Director voor Scania BeLux, nog zo'n top bedrijf, en ben ik verantwoordelijk voor sales, rental & special markets and defence.

      Uitdagingen

      De auto en transport sector staat voor enorme uitdagingen. Daling van CO2 uitstoot, elektrificatie en de nieuwe fiscaliteit vanaf 2023, multi-mobiliteit (of een mobiliteitsinfarct), TCO vergelijkingen, verandering in wetgeving en fiscaliteit, verandering van noden van onze (meestal jongere) medewerkers, leverings- en productieproblemen,...